[kehitysmaaliike-l] Valmennus: Kummiperheeksi yksin turvapaikanhakijana maahan tulleelle nuorelle 28.3

Maiju Lehto maiju.lehto at hdl.fi
To Maalis 15 15:51:37 EET 2018

Hei!

Kiva jos voisitte jakaa valmennusmainoksemme, kyseessä siis vapaaehtoistehtävä:

ETSIMME TAAS: kummiperheitä turvapaikanhakijana yksin Suomeen tulleille nuorille!
”Mä käyn kummiperheen luona kylässä ja sit me ollaan vaan tai tehään vaikka yhdessä ruokaa. Oon kutsunut ne mun kotiin teelle nyt, kun oon muuttanut omaan asuntoon.” - Nuori, 18 vuotta.
[https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f6c/1/16/1f4aa.png]💪Tällä hetkellä mukana on jo yli 60 aktiivista kummiperhettä. Nyt etsimme perheitä erityisesti Helsingissä asuville nuorille.
      Liittyisitkö joukkoon tai tiedätkö henkilön, joka innostuisi mukaan? Voit myös vinkata tehtävästä eteenpäin!
[https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f51/1/16/1f449.png]👉 Valmennus järjestetään ke 28.3 klo 17-20, Helsingin Diakonissalaitoksella, Alppikatu 2. Ilmoittaudu nyt: kummiperhetoiminta at hdl.fi. Valmennus ei sido sinua vielä mihinkään.
***
Tästä on kyse: Kummiperhe tarjoaa alaikäisenä tai itsenäistymisvaiheessa turvapaikanhakijana yksin maahan tulleelle nuorelle ainutlaatuisen kurkistusikkunan tavallisen perheen arkeen. Yhdessä voi esimerkiksi ulkoilla, laittaa ruokaa, pelata tai olla vaan. Nuoret ovat kertoneet, että parasta kummiperheen kanssa on suomen kielen oppiminen, yhdessäolo perheen kanssa ja suomalaiseen kotiin ja perhe-elämään tutustuminen.

Maiju Lehto
Projektipäällikkö/Project Manager
Kummiperhetoiminta
Alppikatu 2, 00530 Helsinki
+358 50 575 3339
[http://www.stea.fi/documents/2184241/2573123/STM_tukee_Veikkauksen_tuotoilla_Sininen_RGB.png/0b2d3760-e15a-47c8-8728-e0e923f7770f?t=1486045274434]maiju.lehto@hdl.fi<mailto:maiju.lehto@hdl.fi>

Helsingin Diakonissalaitos/Helsinki Deaconess Institute
Alppikatu 2, 00530 Helsinki
hdl.fi
https://www.hdl.fi/fi/toiminta/kansalaistoiminta
[tuettu_veikkauksen_tuotoilla_tunnus_sininen_rgb1][KAIKILLE_EVAAT_ELAMAAN_4v]